마감

Principal, Technical PM(Growth Marketing)

Coupang CS Systems - Principal, Technical PM(Growth Marketing) : 채용 메인 사진 (더팀스 제공)

모집 요강

We are looking for passionate builders to help us get there. Powered by world-class technology and operations, we have set out to transform the end-to-end Customer experience -- from revolutionizing last-mile delivery to rethinking how Customers search and discover on a truly mobile-first platform. We have been named one of the “50 Smartest Companies in the World” by MIT Technology Review and “30 Global Game Changers” by Forbes.

Coupang is a global company with offices in Beijing, Los Angeles, Seattle, Seoul, Shanghai, and Silicon Valley.

The Growth Engineering team is charged with profitably improving the growth of Coupang’s customer base as well as top line revenue. We achieve this through generating demand and customer acquisition/loyalty through internal/external marketing activities. Our philosophy is to scale our customer touch points and communications through automated, data backed intelligent decision making as opposed to manual intervention. We build scalable, enterprise level marketing systems and platforms that puts Coupang at the forefront of global buying side marketing technology.


As a Technical Program Manager, you will work closely with members of multiple business teams, product marketing, retail, operations, & finance teams to help define, streamline, design business requirements and then work with engineering teams to articulate requirements, perform functional & technical analysis and drive engineering to implementation via all phases of Software Development Lifecycle (SDLC). You will be part of a global team working from different locations but still works as a central connected unit. You must possess a strong blend of technical, business, project management, collaborative skills, and the ability to communicate effectively across various levels of the organization.

Responsibilities:

· Increase active Customer base by millions while growing wallet share by double digit percentage points by building state of the art marketing platforms

· Provide project leadership, mitigate project risks, make trade-offs, and balance the business needs versus technical constraints

· Deliver technical leadership pertaining to how software applications are built and integrated into the existing Coupang ecosystems

· Build and maintain a complete project schedule, continuously update management and key stakeholders, and drive it through to completion

· Work to decompose requirements into technical execution plans with multiple development teams, track progress towards goals, and report status to business and technical stakeholders throughout the company

· Act as the technical interface between Product Owners and the software development teams to manage product delivery lifecycle. Help define user stories, research appropriate technical solutions, and provide guidance to the team regarding architecture, design and priorities

· Collaborate with cross-function teams to identify existing components and technologies that can be leveraged to deliver on our goals. Help identify, establish and monitor metrics to report on the usage and customer behavior

Requirements:

· Bachelor’s degree or foreign equivalent in Computer Science, Engineering, Information Technology/ Systems, Business Administration, or related field

· 5 years of Program Management / Technical Lead / Software Developer experience in delivering large-scale and complex technical initiatives on cloud using web services

· Strong understanding of agile software development processes like SCRUM, Kanban and XP

· Excellent cross-group collaboration and outstanding verbal and written communication

· Demonstrated virtual team leadership capabilities


요약

채용 정보
찾고 있는 업무
채용 형태 경력
채용 마감일 2018-10-05
연봉 정보 면접 후 결정
특이사항

멤버

피드 & 팀터뷰 (2)

스택 (2)

회사 소개

회사 소개


Why

왜 이 일을 하나요?

최고의 고객 중심 기업을 지향하는 쿠팡은 차별화된 쇼핑 경험을 제공하는
대한민국 대표 이커머스 기업입니다.

2010년 8월 설립 이후 한결 같이 '고객 중심'가치에 집중하며,
엄선된 상품을 소싱하는 큐레이션 서비스, 고객 만족 서비스,
혁신적인 기술력 등에 힘쓰며 폭발적인 성장세를 기록하고 있습니다. 

외적 성장뿐 아니라 모바일 서비스, 빠른 배송 서비스, 기술 강화 등
틀을 깨는 혁신으로 '고객을 위한 서비스'로 이커머스의 패러다임의 변화를
주도하고 있습니다.

이런 우리의 철학과 성장성에 세계 시장이 주목하며 차세대 이커머스 기업으로 쿠팡을 평가하고 있습니다.

앞으로도 쿠팡은 고객이 만족하고 신뢰할 수 있는
최상의 쇼핑 경험을 제공하기 위해 끊임없이 노력할 것이며, 
한국 시장을 넘어 세계 시장에서 인정받는
대한민국 대표 이커머스 기업이 되겠습니다.


How

어떻게 일을 하나요?

쿠팡 경영의 철학을 핵심가치에 담았습니다.
모든 직원이 다섯 가지 핵심가치를 함께 실천하고 있습니다.
쿠팡 경영의 원칙을 바탕으로 최고의 서비스 기업으로 도약하겠습니다.

1. 오로지 고객만을 생각하며 집착합니다. 항상 고객으로부터 시작하여 내가 해야 할 일을 실천합니다.
2. 나와 나의 팀을 넘어 회사 전체를 대표해 책임감을 갖고 앞장섭니다. 목표 달성을 위하여 끝까지 파고듭니다.
3. 속도가 승패를 좌우합니다. 가장 중요한 것을 위하여 다른 좋은 것들을 포기해야 합니다.
4. 동의하지 않는다면 주저 없이 이견을 말하고 반대해야 합니다. 그러나 결정된 사안에 대해서는 적극적으로 함께 행동합니다. 
5. 대담하고 급진적인 결과를 목표로 합니다. 그러나 이를 위해 작게 시작하고 빠른 피드백을 통해 배워 나갑니다.


What

무엇을 하는 팀 인가요?

2010년 5월 설립, 2년 만에 연 거래액 1조원 규모 달성
유례 없는 성장 속도, 최단 기간 흑자 달성으로 전세계
IT 기업들과 어깨를 나란히 하는 대한민국 대표 이커머스 입니다.

대한민국 국민 3명 중 1명은 쿠팡 회원

210만 4,000여 명이 쿠팡 애플리케이션으로 쇼핑(2012년 11월 기준)

세계에서 가장 가치있는 벤처 기업을 선정하는 미국 '비즈니스 인사이더' 의
기업가치 평가에서 쿠팡은 알리바바, 블룸버그, 트위터 등
유망한 글로벌 IT 기업과 함께 순위 안에 진입
(사용자, 시장기회, 성장속도, 투자자 등의 항목으로 평가)

기타 정보


History

History Date
전자상거래 분야, 모바일 앱 순 이용자 수 20개월 연속1위 2014.02
업계 최초 모바일 앱 다운로드 수 1,000만 돌파 2013.12
업계 최초 누적 거래액 1조 돌파 2013.11
KCSI 소셜커머스 부문 1위 2013.09

Location

서울 강남구 삼성동 157-27


기업문화 엿볼 때, 더팀스

로그인

/