마감 17일 전

미국인턴/캘리포니아] Blue Air FSE, LLC. 경영/물류 부문 채용
미국인턴/캘리포니아] Blue Air FSE, LLC. 경영/물류 부문 채용
기업형태
중견기업
접수기간
2025년 07월 08일(화) ~ 2025년 10월 07일(화)
모집직무
무역/유통
경영/사무
무역영업/해외영업
무역사무/수출입
구매/자재/재고
상품기획/MD
배송/택배/운전
화물/중장비
기획/전략/경영
사무/총무/법무
인사/노무/교육
경리/회계/결산
재무/세무/IR
사무보조/문서작성
더보기
채용인원
0명
채용형태
인턴
근무지역
해외
홈페이지

상세내용

Blue Air FSE, LLC.

Address : 223 W.Rosecrans Ave, Gardena, CA 90248

Website: https://www.blueairfse.com/

Blue Air FSE, LLC는 2003년에 설립된 미국 캘리포니아 소재 상업용 냉장·주방 장비 제조 및 유통 전문 기업입니다. 레스토랑, 카페, 호텔 등 외식업계를 대상으로 냉장고, 제빙기, 조리 기기를 공급하며, NSF 인증 등 품질 기준을 충족하는 다양한 제품을 제공합니다. 미국 전역에 영업망과 물류센터를 운영하고 있으며, 한국 등 아시아 지역에서 주요 부품과 완제품을 수입합니다. “BLUELAVA” 프라이어 브랜드를 포함한 혁신적인 주방 솔루션을 보유하고 있습니다. 견고함과 효율성을 중시하는 고객 중심 서비스를 지향합니다.

 

모집안내 

◾ 채용부문 : Operation Associate, Warranty Service Specialist

◾ 근무기간 : 12개월 이상

◾ 근무시간: 8:00 AM-4:30 PM

◾  급여: $20-22 /an hour (Negotiable depending on experience)

◾  연 환산급여 : 약 $41,600-45,760/ a year (주 40시간 52주 근무 기준 이며, 주말 및 공휴일 over time 근무에 따라 변동 가능)

◾  급여 외 보상 : Paid Vacation, Health/Dental/Vision Insurance 제공 (After porbation period)


Job Description

PositionJob Description
Operation Associate

Operation Associate ensures that shipments arrive at their destinations on time and within budget. They coordinate incoming shipments, oversee the packaging of outgoing shipments, and negotiate transportation costs with carriers.


•Negotiating the price of shipment transportation with carriers.

•Solving problems with discrepancies in shipping costs.

•Keeping shipping operations within budget without compromising speed or efficiency.

•Processing shipment documentation and inspecting completed orders.

•Creating and implementing shipping policies and procedures.

•Managing and listing the manual of the shipping work process.

•Acting as a liaison between management, carriers, and shipping customers.

•Collaborating with internal departments to optimize the flow of orders from preparation to shipment.

•Answering the phone from the shipping company and customers for scheduling.

•Documenting processes and reporting to management as required.

•Evaluating carrier performance and resolving issues with orders and logistics.

•Complying to shipping industry regulations and company policies.

•Other day-to-day tasks assigned by the managers.


Job Requirements

•Fluent in English and Korean

•Solid experience in the shipping industry. (Not Necessary)

•Proficiency in ERP system and Microsoft programs.

•In-depth knowledge of logistics and shipping documentation.

•Extensive budgeting and reporting experience.

•Knowledge of shipping industry regulations.

•Advanced analytical, leadership, and problem-solving skills.

•Exceptional organizational and time-management skills.

•Excellent interpersonal and communication skills.

Warranty Service

Specialist 

We are looking for a Warranty Service Specialist to assist the service manager. You will apply your multitasking skills by listening and speaking to customers, navigating computers, and typing call documentation related to our warranty service simultaneously. You will have the ability to swiftly gain customer confidence and trust.


• Uploading warranty service invoices into the system.

• Resolving phone, walk-in, mail, fax, and email warranty inquiries.

• Processing and logging incoming calls into the CRM system.

• Identifying customer needs related to warranty service.

• Forwarding and escalating inquiries to relevant individuals and departments.

• Contacting service companies and customers to obtain and update the progress of warranty service.

• Providing outstanding customer service.

• Updating customer information as required.

• Maintaining confidentiality of information.

• Performing other duties as the need arises.


Job Requirements

• Proficient computer skills.

• Experience with CRM preferred.

• Proficient with MS Office suites.

• Excellent phone etiquette

• Bilingual English/Korean


전형절차

◾ 문의 신청서 제출(구글폼)

◾ 비자발급 가능 여부 검토 후 개별 전형/기업 안내 실시

◾ 전달받은 이력서 작성 후 회신(첨삭진행)

◾ 기업 서류/ 화상 면접전형 진행

◾ 합격자, 미국 스폰서기관 인터뷰 (회사-지원자 간의 보증을 해주는 미국 국무성 지정 기관, 별도 안내예정)

◾ 주한미국대사관 인터뷰 (별도 안내예정)

◾ 출국/출근


접수기한

채용 시 마감

㈜커리어랩스는 지원자에게 알선비나 기업 매칭에 따른 비용을 받지 않습니다.

⋇ 파견직이 아닌 「합격기업 소속」으로 근무하게 됩니다. 

⋇ 비자 발급비용은 본인 부담입니다.

 

📞 지원문의: Tel. 031-8027-9060 / Email : [email protected]

✏신청서 제출: https://forms.gle/JDniMmJnRN39ESU56


자세한 내용은 반드시 해당 홈페이지 또는 직접 문의를 통해 안내 받으세요.

AD


기업문화 엿볼 때, 더팀스

로그인

/