마감 85일 전

[미국인턴/캘리포니아] Insight Shipping(d.b.a Insight Logistics) 각 부문 채용
[미국인턴/캘리포니아] Insight Shipping(d.b.a Insight Logistics) 각 부문 채용
기업형태
중소기업
접수기간
2025년 09월 11일(목) ~ 2025년 12월 11일(목)
모집직무
무역/유통
무역영업/해외영업
무역사무/수출입
구매/자재/재고
상품기획/MD
배송/택배/운전
화물/중장비
더보기
채용인원
0명
채용형태
인턴
근무지역
해외
홈페이지

상세내용

INSIGHT SHIPPING INC

Address : 530 Technology Dr Suite 100 Irvine, CA

Website: https://www.insightshippinginc.com/

“ INSIGHT SHIPPING INC.은 글로벌 무역 네트워크를 기반으로 해상, 항공, 트럭 운송 및 통관까지 아우르는 종합 물류 서비스를 제공하며, 한국, 베트남, 중남미 등 다양한 국가와 협력하며 글로벌 시장에서 꾸준히 입지를 넓혀가고 있습니다.
12년 이상 업계 경험을 보유한 전문가들이 최적의 운송 경로와 경쟁력 있는 맞춤형 솔루션을 제공하고, 디지털 물류 시스템을 도입하여 효율적이고 혁신적인 서비스를 실현하고 있습니다.

미국 본사는 캘리포니아에 위치해 있으며, 로스앤젤레스·롱비치·휴스턴·뉴어크 등 미국 주요 항구와 연계된 네트워크를 통해 미 전역에서 안정적인 물류 서비스를 제공합니다. 우리는 고객 만족을 최우선 가치로 삼으며, 신뢰와 투명성을 바탕으로 장기적인 파트너십을 구축하고 있습니다.
지속 가능한 성장을 추구하는 INSIGHT SHIPPING INC.은 함께 미래를 만들어 갈 열정과 역량을 갖춘 인재를 기다립니다.”

 

모집안내

◾ 채용부문 : Logistics Operation, Drayage Customer Service

◾ 근무기간 : 12개월 이상

◾ 근무시간: 08:00AM - 17:00PM (1hour lunch)

◾ 급여 : $21-22 / an hour

◾ 연 환산급여: 약 $43,680 - 45,760 / a year (주 40시간 52주 근무 기준 이며, 주말 및 공휴일 over time 근무에 따라 변동 가능)

◾ 급여외 보상 : 3DAY OF SICK DAYS


직무안내

PositionJob Description
Logistics
Operation
  • Manage day to day import/export, air/ocean & transportation operations
  • Create air/ocean export documentation including MB/L instruction, MAWB, HB/L or HAWB, manifest, invoices, delivery orders and file reports
  • Manage AR/AP and Profit & Loss report and generate timely A/R, A/P billing and Report Profit & Loss
  • Monitor all cargoes and provide reports to direct manager to avoid future issues
  • Closely monitor and communicate effectively with customers throughout the logistics activity and a high volume of e-mails, phone calls
  • Set objects and goals within the team and constantly improve operating process
  • Ability to manage and provide proper trainings to the team members in order to provide excellent customer service
Drayage
Customer Service
  • Coordinate the timely movement of containers and freight to and from various locations, including ports, warehouses, and customer facilities.
  • Communicate effectively with drivers, warehouse staff, shipping companies, and other relevant stakeholders to ensure efficient scheduling and delivery of shipments.
  • Monitor and track shipments to ensure on-time delivery and address any issues or delays that may arise.
  • Assign tasks and routes to drivers based on load requirements, pickup/delivery schedules, and customer requests.
  • Maintain accurate records of shipments, including pickup and delivery times, container numbers, and any special handling instructions.
  • Utilize transportation management systems (TMS) or software to manage and track shipments, update information, and generate reports as needed.
  • Resolve any problems or discrepancies related to shipments, such as rerouting, damaged cargo, or scheduling changes.
  • Collaborate with the operations team to optimize routes, improve efficiency, and reduce costs.
  • Ensure compliance with all relevant regulations, safety standards, and company policies.


전형절차

◾ 문의 신청서 제출(구글폼)

◾ 비자발급 가능 여부 검토 후 개별 전형/기업 안내 실시

◾ 전달받은 이력서 작성 후 회신(첨삭진행)

◾ 기업 서류/ 화상 면접전형 진행

◾ 합격자, 미국 스폰서기관 인터뷰 (회사-지원자 간의 보증을 해주는 미국 국무성 지정 기관, 별도 안내예정)

◾ 주한미국대사관 인터뷰 (별도 안내예정)

◾ 출국/출근


접수기간

채용 시 마감

㈜커리어랩스는 지원자에게 알선비나 기업 매칭에 따른 비용을 받지 않습니다.

⋇ 파견직이 아닌 「합격기업 소속」으로 근무하게 됩니다. 

⋇ 비자 발급비용은 본인 부담입니다.


📞지원문의: Tel. 031-8027-9060 / Email : [email protected]

✏️신청서 제출: https://forms.gle/JDniMmJnRN39ESU56

자세한 내용은 반드시 해당 홈페이지 또는 직접 문의를 통해 안내 받으세요.

AD


기업문화 엿볼 때, 더팀스

로그인

/