마감 27일 전

[미국인턴] CJ Logistics America WM Field Operations 인턴 채용 (뉴저지 지점)
[미국인턴] CJ Logistics America WM Field Operations 인턴 채용 (뉴저지 지점)
기업형태
대기업
접수기간
2025년 12월 19일(금) ~ 2026년 01월 19일(월)
모집직무
무역사무/수출입
무역영업/해외영업
무역/유통
무역사무
수출입사무
무역영어
세관/통관
무역일반
해외영업
구매/자재/재고
상품기획/MD
배송/택배/운전
화물/중장비
채용인원
0명
회사위치
해외
근무지역
해외
홈페이지
정보없음
지원방식
이메일

상세내용

[미국인턴] CJ Logistics America WM Field Operations 인턴 채용 (뉴저지 지점) 






CJ Logistics America

CJ Logistics provides integrated supply chain services for customers around the world, maximizing customer value through continuous improvement and innovation. Aspiring to be The Global SCM Innovator, we deliver integrated and multimodal logistics services, connecting every corner of the world via air, sea and land.



근무지역

Monroe Township, NJ 

담당업무

Position Overview
Logistics Center interns are responsible for performing various tasks related to supply chain management. Logistics Center interns are expected to work closely with Warehouse Management to ensure the smooth and efficient day-to-day operations of the supply chain. As well, this role will learn and assist how to analyze warehouse operations data.
Essential Duties & Responsibilities
Oversee receiving, warehousing, distribution of daily operations.
Prepare and complete orders for delivery or pickup according to schedule (load, pack, wrap, label, ship).
Receive and process warehouse stock products.
Perform inventory controls and keep quality standards high for audits.
Provide customer service via email and telephone conference to address customer questions and concerns.
Review and implement warehouse-related SOPs with Warehouse supervisors to ensure the smooth flow of warehouse operations.
Responsible for the storage and archiving of relevant documents.
Provide and analyze warehouse data, archiving, accounting and system data input.
Create complex business reports by gathering requirements from business leaders.
Support startup warehouse operations, as needed.
Additional duties as assigned.

지원자격

대학교 3학년 이상의 재학생 또는 기졸업이신 분
물류 및 무역 업무에 관심이 있으신 분
Preferred Bachelor’s degree in Logistics, Supply Chain Management or currently enrolled and pursuing a degree in a related field.
Bilingual – fluent in English and Korean is required.
Proficiency in Microsoft Office Applications (Excel, Access, Word and PowerPoint).
Ability to work independently and in a team environment.
Strong analytical and problem-solving skills.
Strong communication skills with both internal and external parties.

급여

$19/Hour (연봉 $39,520 수준)
주 40시간 근무 기준이며, Overtime 근무 시 시급당 1.5배 지급

근무시간

Mon-Fri
1일 8시간 근무

기타복지

회사규정에 따른 휴일 지급



[진행절차]

1. 상담신청 및 개별 상담 진행 

2. J1 비자발급 자격조건 검토 및 채용공고 관련 Q&A 

3. 영문이력서 작성 

4. 미국 기업 서류 전형 / 면접 전형 

5. J1비자 수속 진행 

6. 주한미국대사관 인터뷰 

7. 출국 및 입사


[기타안내]

▶ 본 채용의 전 과정(지원~비자발급)은 미국인턴 전문 에이전시인 (주)GHR이 진행하며, 파견직이 아닌 해당기업 소속으로 근무합니다. 

▶ 본 채용공고는 J1비자를 통해 미국에서 근무하게 되며, 근무기간은 비자규정과 개인의 상황에 따라 12개월 또는 18개월로 진행됩니다.

▶ J1비자를 신청하기 위해서 비자발급 비용이 발생하며, 발생하는 비용은 지원자가 부담합니다

 비용관련 상세 안내 (꼭 확인해 주세요)

https://blog.naver.com/usacoo/223979269585

▶ 본 공고는 적합자가 고용주 인터뷰에 합격할 경우 채용 마감일 이전이라도 마감 될 수 있음을 안내 드립니다. 



[문의 및 지원하기]

▶ 홈페이지 : www.ghramerica.com 

▶블로그 : https://blog.naver.com/usacoo 

지원문의 : [email protected] (자유양식의 영문이력서를 메일로 지원해 주시면 됩니다)

 영문이력서가 없으신 경우 먼저 상담 신청해 주시면 되며, 상담 후 보내드리는 이력서 양식으로 작성하셔도 됩니다.

▶ 상담신청 : https://forms.gle/QSdD64YRS8kRqyri7 

▶ 카카오톡 ID : “ghrghr” 검색 후 문의 또는 QR 코드 스캔 후 문의 



자세한 내용은 반드시 해당 홈페이지 또는 직접 문의를 통해 안내 받으세요.

AD


기업문화 엿볼 때, 더팀스

로그인

/